donderdag 26 oktober 2017

KAUWGUM

Niet naar de klaverjasclub gisteravond. Dat kwam voornamelijk omdat mijn vriendin bij me thuis was. Normaal gaat zij op mijn klaverjasavond bij haar buurvrouw ‘Utopia … en wat er nog meer voor leuks op tv is’ kijken. Maar de buurvrouw is op vakantie en daarom is ze nu dus hier, bij mij. Vanaf vanmiddag al. En al vanaf dat moment zie ik die veelbelovende blik in haar ogen: ze wil wat met me en als zij iets met me wil, zou ik wel gek wezen als ik niet wat met háár zou willen. Dus toen besloot ik maar om niet naar de klaverjasclub te gaan.
Het komt vast en zeker van mijn gesnurk dat ik zo slecht slaap. Ik hoor het natuurlijk zelf niet maar volgens mijn vriendin snurk ik behoorlijk; vooral als ik op mijn rug slaap. Nu heb ik sinds kort wat uitgevonden dat helpt tegen het snurken: ik leg een kussen tegen  mijn rug aan voordat ik ga slapen en ….verdomd het helpt. Ik val op mijn zij in slaap en dat kussen in mijn rug voorkomt dat ik op mijn rug rol. Ik snurk niet. Deze nacht heeft het in ieder geval geholpen.
In het park waar ik wandelde zit een oude vrouw alleen op een bankje. Het bankje is omgeven door struikgewas. De vrouw ziet me naderen. Dan komt er opeens een Golden Retriever, oud en dik, uit de bosjes gekropen. Hij steekt het pad waarop ik wandel over en kijkt me vriendelijk, bijna hoopvol aan. ‘Ja’, zegt de vrouw,’ je kan het zeker wel zien, hè, het is een echte snoeper …. de hele dag loopt ie maar te bedelen ….. hij hoopt maar dat u ook wat voor hem heeft.’ Ik heb niks bij me  ….. ja, kauwgum heb ik bij me …. maar wat heeft een hond daar nou aan?!
Bij mij in de buurt waren twee grote supermarkten: Albert Heijn en de Jumbo. Een enkele keer kwam ik wel eens bij Albert Heijn, voor een Bonus-aanbieding, maar vrijwel alle boodschappen deed ik bij de Jumbo. Die Jumbo is trouwens ook dichter bij mijn huis. Maar nu is Jumbo tijdelijk gesloten. Ze zijn aan het verbouwen. Jumbo wordt tweeëneenhalf keer groter. Maar ze zijn voorlopig wèl gesloten! Tot zes december aanstaande maar liefst. En nu moet ik het dus doen met Albert Heijn. Die vreselijk dure Albert Heijn. Duur? Ja duur! Bij de Jumbo was ik gemiddeld 35 euro kwijt voor mijn zaterdagse boodschappen ….. bij Albert Heijn kom ik nooit onder de vijftig. ‘Waarvoor ga je dan niet naar de Lidl of de Plus of Dirk van der Broek?’ wordt mij dan gevraagd. Omdat ze allemaal ver  van mijn huis weg zijn en als ik daar dan naar toe zou gaan, moet ik met een overvol boodschappenwagentje terug de metro in ……… ik heb namelijk geen auto of een scooter …. Ik heb alleen een fiets waar je geen zware spullen mee kan vervoeren. Hoewel Albert Heijn al zeker net zo lang wist als ik, minstens een half jaar dus, dat Jumbo zou gaan verbouwen en dus ook wist dat er bij Albert Heijn veel meer klanten zouden komen,  stuit ik in die winkel vaak op lege vakken en ook zijn er nogal eens te weinig winkelwagentjes maar dat zal wel politiek zijn. Net als die hoge prijzen!   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten