maandag 22 januari 2018

POEPZAKJE

Vannacht toen ik wakker werd was het nog donker en koud in huis. Ik moest plassen en had een droge mond. Dus ging ik mijn bed uit om naar de wc te gaan en te plassen. Ik had speciaal mijn bril op gedaan om te controleren of ik op of over de rand van de wc had gepiest. Zo ’s morgens bij de eerste plas ging het meestal fout. Nu ook weer. Maar met een doekje met wat sop was de boel weer gereinigd.  Ik dronk ook nog maar even wat.
Ik deed even een lamp aan om te kijken hoe laat het was. Meestal  heb ik geen flauw idee van de tijd maar doorgaans word ik niet vòòr vijf uur in de nacht wakker. Het klopte wat ik al dacht het was half zeven. Eigenlijk nog veel te droeg, want het liefst slaap ik tot half negen en dat zou betekenen 8 hele uren. Deze nacht was ik dus om half een naar bed gegaan. Ik had lang naar het voetballen op tv zitten kijken en aangezien ik nog een hele serie handelingen te verrichten had voordat ik het bed in zou stappen, moest ik met tv kijken om half twaalf stoppen. Wat ik elke dag allemaal moet doen voordat ik in bed kan stappen?:
Televisie uitdoen
Planten water geven
Muesli – ontbijt maken
Poepzakje en plaspillen klaar leggen voor morgenochtend
 Antischimmel nagellak op grote tenen smeren
Tanden stoken
Tanden borstelen
Tanden Poetsen
Zalf op het hoofd smeren
Pillen innemen
Tweede paar kousen aantrekken
Pyjama aantrekken
Verwarming uitdoen
Pas als ik dat gedaan heb kan ik dus in bed stappen; ik ben daar ongeveer een uurtje mee bezig.

Half zeven…..opstaan hoef ik nu nog niet. Ik wil tussen 9 uur en kwart over negen in het zwembad zijn dat betekent dat ik nog tot half acht in mijn bed kan blijven liggen. Ik weet nooit of ik wel of niet slaap in de rest tijd nadat ik wakker geworden ben. Naar mijn idee lig ik gewoon wakker, te wachten tot de wekker gaat rinkelen. Zo ging het ook vanochtend. Je zou zeggen als je schrikt van de wekker dan word je uit je slaap gewekt.  Maar ik zou zweren dat ik van half zeven af op mijn rug wakker gelegen heb en toch schrok van het geluid van de wekker. Mijn vriendin, die wel eens bij mij slaapt, zegt dat ik die laatste stukken van de nacht, de tijd die rest tot de wekker gaat, altijd slaap omdat ze me dan steeds hoort snurken. Dat kan ik dan ook niet 100% geloven, omdat ze van grote ‘herrie-schoppers’ in  d’r oren heeft.  Maar ja…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten