vrijdag 16 maart 2018

ZIEK


Nu ben ik aan de beurt. Snipverkouden. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit verkouden ben geweest. Zou dit dan echt de eerste keer zijn? Mijn vriendin zegt dat het griep is…..en ik was er nogal zo trots op dat ik nog nooit een griepprik had gehaald….neen, want ik had ook nog nooit griep gehad en waarom zou ik dan zo’n prik halen. Maar, Jezus, wat ben ik hier gesloopt van. Ik ben haast niet vooruit te branden, ik val achter mijn krantje in slaap, de kouwe rillingen lopen over mijn rug, ik nies me een ongeluk, het snot loopt uit me neus en mijn keel doet kloterig pijn. Elke slok drank die ik drink doet me pijn aan mijn slokdarm of zo want wát nu precies pijn doet weet ik eigenlijk ook niet. Een week of acht geleden had ik ineens een beetje pijn aan mijn keel en toen kocht ik meteen een fles tijmstroop. Daar schrok die keelpijn waarschijnlijk zo erg van dat ie gelijk verdween.  Die fles tijmstroop waar dus nog niks van gebruikt was kwam nu dus goed van pas. Heerlijk verzachtend voor de keel. Ik heb nog een hoestdrank, dat is een homeopathische en tegen homeopathisch sta ik meestal zeer argwanend maar misschien valt het wel mee. Ik maak eerst de tijmstroop op en dan begin in aan die homeopathische  Tussistin. Ik doe van alles om weer  gezond te worden. Ik drink om de keelpijn te verzachten warme melk met honing, terwijl ik normaal gesproken warme melk verafschuw. Ik heb keel pastilles gekocht Mucoangin met citroensmaak; die pastilles verzachten de scherpe pijntjes in de keel.  
Wat ook moet helpen is maximaal 12 tabletten paracetamol per dag. Dat is wel het wondermiddel van deze tijd, hè? Tussen al die andere middeltjes die ik slik kan ik niet zeggen wat nu precies het effect van paracetamol is ….althans in deze verkoudheidsaffaire. Wanneer ik een pijntje aan mijn been of op mijn arm heb en in neem een paracetamol in dan merk ik wel degelijk dat die pijntjes door de paracetamols worden weggewerkt. Maar dit terzijde.
Mijn eten smaakt ook van geen kanten meer, mijn drinken ook niet trouwens. Ik drink nu toevallig een pilsje van een onbekend merk (DORS)…. Het smaakt bitter als gal en het pijnigt enorm mijn slokdarm, zal ik maar zeggen. Ik heb de laatste twee dagen stamppotten gegeten: ze smaakten allebei precies hetzelfde: de een was rauwe andijvie met spekjes en de andere was spruitjes met ham en kaas; ik kon ze werkelijk niet van elkaar onderscheiden. Ik ben benieuwd wat het vandaag weer zal worden. Ik eet dan slaburgers met diverse groenten uit een diepvrieszak en aardappeltjes. Als toetje kunnen mandarijnen gegeten worden. Mandarijnen zijn niet alleen lekker maar ook gezond wat ze zitten boordevol vitamine C en dat kan je wel gebruiken als je midden in zo’n verkoudheidsaanval zit.
Een groot voordeel van de verkoudheid is dat ik vrijwel meteen in slaap val, ik moet niet overdrijven maar zeker binnen de 5 minuten ben ik vertrokken. Het zou alleen nog mooi zijn als ik dan na 8 uur slaap wakker zou worden maar zoals gewoonlijk ben ik al na 5 à 6 uur weer wakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten